Volgens Google, de meest gebruikte zoekmachine, worden meer dan 50 procent van alle zoekopdrachten gemaakt via mobiele telefoons. Dit is één van de redenen waarom het zeer belangrijk is dat uw website geoptimaliseerd is voor mobiel gebruik. Dit type website is namelijk aangepast voor mobiel gebruik. Als uw website nog niet geoptimaliseerd is voor mobiele telefoons, lees dan vooral de volgende punten.
Een verbeterde gebruikerservaring
Een geoptimaliseerde website-versie voor mobiele telefoons is een uitstekende manier om uw klanten aan te trekken. Het verhoogt de gebruiksvriendelijkheid waardoor bezoekers graag gebruik maken van uw website. Het is heel belangrijk dat uw website eenvoudig te vinden is. Daarbij moet de inhoud snel en gemakkelijk te openen zijn. Bijvoorbeeld, tijdens het plaatsen van live sportweddenschappen wilt u natuurlijk niet dat de website blijft hangen en u de kans op een mooie prijs misloopt. Een mobielvriendelijke website is daarom essentieel voor uw klanten.
Betere kwaliteit van uw website
Het ziet er niet professioneel uit als uw logo’s, iconen en foto’s niet scherp zijn of niet geladen worden. Het zijn namelijk allemaal tekenen van een website die niet goed werkt wat slordig oogt. Een website die geen mobiele versie heeft, heeft helaas vaak last van zulke problemen. Door een mobiele versie te gebruiken zullen afbeeldingen en dergelijke namelijk automatisch aangepast worden naar het verkleinde formaat van het beeldscherm van een mobiele telefoon. Hierdoor hoeven bezoekers minder te scrollen en in te zoomen.
Bezoekers blijven langer hangen
Een geoptimaliseerde website vergroot ook de leesbaarheid van uw inhoud, waardoor bezoekers langer op uw website zullen blijven. Als een website gemakkelijk te lezen en navigeren is, maakt u het tevens eenvoudiger voor klanten om een bestelling te plaatsen. U kunt erop rekenen dat bezoekers het merken als u aandacht besteed heeft aan uw website, en ze zullen het zeker waarderen.
Hogere ranking in zoekmachines
Er is nog een voordeel verbonden aan het hebben van een mobiele versie van uw website. Zoekmachines zoals Google zullen de website namelijk hoger in de ranking plaatsen dan websites die niet geoptimaliseerd zijn voor mobiele telefoons, dit liet het bedrijf in 2015 weten. Dit geldt zelfs als bezoekers uw website via een laptop of computer bezoeken. Over het algemeen heeft het dus een positief effect op uw ranking als u zowel een desktop als mobiele geoptimaliseerde website heeft.
Verlaag uw bounce rate
Als u geen mobiele versie van uw website heeft, loopt u het risico dat het te lang duurt voordat uw website geopend wordt. Hierdoor zult u waarschijnlijk last krijgen van een verhoogde bounce rate. De bounce rate loopt op wanneer een bezoeker een webpagina opent en verder geen interactie met de inhoud heeft. Dit gebeurt vaak wanneer er op een link geklikt wordt, maar de bezoeker verlaat de website bijna gelijk. Verder zijn de desktop versies van websites meestal te groot voor mobiele telefoons waardoor ze niet snel kunnen werken. Het gevolg is dat de website sneller vast loopt of dat de inhoud niet laadt. Dit is bijzonder frustrerend voor bezoekers, zorg daarom voor een responsive mobiele website.
Loop geen potentiële klanten mis
Zonder een mobielvriendelijke versie van uw website, loopt u mogelijk klanten mis wat zonde zou zijn. Een mobiele versie ziet er namelijk anders uit qua indeling van de inhoud. Zo kan de call to action zich op een ander plaats bevinden in de mobiele versie dan de desktop versie. Dit wordt met opzet zo ontworpen, op een mobiele telefoon navigeren klanten namelijk anders dan op een computer. We noemen het niet voor niets een mobiele geoptimaliseerde versie, de website wordt zo ingericht dat het perfect aansluit bij de wensen van mobiele gebruikers.