Wat is internationale SEO
Internationale SEO is het vindbaar maken van je website in het buitenland. Als SEO al een uitdagende klus waar je alleen met veel ervaring en tijd goede resultaten kunt bereiken, dan is Internationale SEO de Champions league van zoekmachine optimalisatie. Dat doe je niet zonder ervaren SEO bureau.
Zoekmachine optimalisatie gaat over het optimaliseren van je website, zowel op gebied van de content als de techniek en het vergroten van je autoriteit. Om dat in het buitenland voor elkaar te krijgen vraagt om kennis van hoe SEO in dat specifieke land werkt, content geschreven in de betreffende taal. Maar het vraagt ook om een internationaal netwerk omdat je lokaal aan linkbuilding moet gaan doen. Er Online Marketing bureau als Pingwin heeft hier veel ervaring mee.
Hoe werkt internationale SEO
Om te beginnen moet je voor internationale SEO een website hebben in de taalversie van het land waar je SEO gaat bedrijven. Dat is het absolute minimum want als mensen iets zoeken op internet en ze krijgen een website in een andere taal voorgeschoteld dan zijn de in 95% van de gevallen heel snel weer weg, of beter gezegd, terug naar de zoekresultaten op zoek naar een website in hun eigen taal.
Google weet dat dus die neemt niet eens de moeite om jouw website in een andere taal voor te schotelen.
Naast allerlei specifieke criteria die per land kunnen verschillen en waar je echt aan moet voldoen om een hogere ranking in het buitenland te krijgen, moet je linkbuilding gaan doen in het betreffende land.
Nu is linkbuilding in Nederland al een uitdagende taak. Maar in het buitenland heb je ook nog eens te maken met een taalbarrière. Bovendien is de kans groot dat je de lokale linkpartners en mogelijkheden niet kent. Waardoor je helemaal vanaf het begin moet gaan starten en je netwerk moet gaan opbouwen.
Daarom is een SEO expert met internationale ervaring en netwerk een belangrijke partner.
Wat kost SEO in het buitenland?
Internationale Seo is vaak een stuk kostbaarder dan in Nederland. Dat heeft te maken met 2 oorzaken. Ten eerste zijn de SEO specialisten met internationale ervaring dun gezaaid. Zeker degene die echte concrete cases met goede resultaten kunnen overleggen. En die experts vragen meestal aanzienlijke fees voor hun ervaring en het onderhouden van hun internationale netwerk.
De tweede reden is eigenlijk heel logisch. Een land als Duitsland is ongeveer 8 x zo groot als Nederland, dus 8 keer zoveel mogelijke klanten, maar ook 8 x zoveel concurrentie.
Het goede nieuws is dat het budget niet 8 x zo groot hoeft te zijn om in Duitsland goed vindbaar te worden maar met een factor 3 tot 5 ten opzichte van Nederland moet je wel rekening houden.
Wanneer doe je SEO in het buitenland?
Voordat je begint aan Internationale SEO is het ook goed om de jde volgende vraag te stellen;
- Heb ik in Nederland wel mijn maximale potentieel bereikt?
- Kan ik mijn kwaliteit in het buitenland wel waarborgen
- Zitten mensen in het buitenland wel te wachten op onze producten of diensten
Wil je verder praten over internationale SEO?
Neem dan contact op met Pingwin Online Marketing via info@pingwin.nl